Bezpieczeństwo


bezpieczeństwo w telefonii internetowej

Jeśli zauważyłeś "dziwne" połączenia telefoniczne (w prezentacji numeru występuje asterisk, liczby 0000 lub numer zastrzeżony), najczęściej w nocy, może to oznaczać próbę pozyskania Twoich danych...
Jak się bronić przed takimi działaniami? Zalecamy lekturę poniższego tekstu.

Zabezpieczenie konta telefonicznego


Ustaw limit stawki na połączenia

Ustawienie limitu stawki pozwoli określić do jakiej kwoty mogą być realizowane połączenia. Wszystkie droższe połączenia będą wtedy blokowane.

W celu ustawienia limitu na droższe połączenia zaloguj się do swojego profilu i z menu wybierz "Konta telefoniczne". Następnie na każdym koncie możesz zmienić ustawienia "Limitu stawki". Należy podać kwotę brutto za minutę połączenia, np. 1 (zł). Wszystkie droższe połączenia będą automatycznie blokowane.

limit stawki na koncie halonet
Jeżeli chcesz zwiększyć limit statwki na połączenia, wówczas wymagane będzie potwierdzenie kodem SMSowym.

Jak wprowadzić autoryzację SMS?
1. Zaloguj się do swojego profilu poprzez stronę internetową: https://www.halonet.pl/panel/
2. Z zakładki "Mój profil" wybierz "Numer potwierdzeń GSM"
3. Wpisz numer komórkowy, na który chcesz aby przychodziły kody autoryzacyjne, a następnie zatwierdź.
4. Na wskazny numer GSM zostanie przesłany kod autoryzacyjny, który należy wpisać, aby zakończyć autoryzację.


Używaj trudnych do odgadnięcia haseł

Rejestrując się w HaloNet wpisujesz nazwę i hasło do profilu, czyli dane, którymi będziesz później logował się na stronie internetowej HaloNet do swojego profilu. Podczas tej rejestracji zakładane jest automatycznie konto telefoniczne o tej samej nazwie i haśle. Dane konta telefonicznego podajesz podczas konfiguracji sprzętu VoIP lub komunikatora.

W celu zabezpieczenia swojego konta telefonicznego nie używaj łatwych haseł (np. popularne wyrazy lub nazwy). Trudne do odgadnięcia hasło powinno składać się z przynajmniej 8 znaków, małych i dużych liter oraz cyfr. Hasło do konta telefonicznego można zmienić po zalogowaniu się do swojego profilu, z menu wybierając "Konta telefoniczne". Należy przy tym pamiętać, że będziesz wtedy miał inne hasło do profilu (służące do logowania na stronę HaloNet), a inne do konta telefonicznego (służące do konfiguracji sprzętu lub komunikatora).


Nie udostępniaj danych do swojego konta i profilu

Podanie nazwy i hasła innej osobie lub pozostawienie tych danych w dostępnym miejscu może spowodować wykorzystanie Twojego konta do przeprowadzania rozmów telefonicznych. Znając Twoje dane do konta telefonicznego (nazwa i hasło) można skonfigurować jakikolwiek sprzęt VoIP i wykonywać połączenia na Twój koszt.


Zabezpieczenie bramki lub telefonu VoIP


Zmień standardowe hasła do Twojego sprzętu VoIP


Każda bramka lub telefon VoIP posiada albo ustawiony fabrycznie login i hasło (najczęściej jest to "admin") lub nie posiada w ogóle takiego zabezpieczenia. Pozostawienie takich ustawień naraża Cię na przechwycenie danych (nazwa i hasło Twojego konta telefonicznego) przez osoby trzecie. Odbywa się to najczęściej za pomocą skanowania sieci i szukania "dziur" w zabezpieczeniach.

Aby temu zapobiec, po wejściu do konfiguracji swojego sprzętu powinieneś albo zmienić domyślny login i hasło albo nadać nowy login i hasło. Pamiętaj aby hasło było trudne do odgadnięcia. Jeśli masz trudność ze zmianą hasła w swoim sprzęcie VoIP napisz do naszej pomocy technicznej: bok@halonet.pl.


Zabezpieczenie przed "atakami" z sieci


Zmień lokalny port rejestracji Twojego sprzętu VoIP

Jeśli zauważyłeś "dziwne" połączenia (w prezentacji numeru występuje asterisk, cyfry 0000 lub numer zastrzeżony), najczęściej w nocy, może to oznaczać próbę pozyskania Twoich danych. Takie połączenia są bowiem skutkiem skanowania sieci Internet przez osoby trzecie w celu wychwycenia działających urządzeń VoIP i znalezienia "dziur" w zabezpieczeniach. Warto podkreślić, że takie połączenia są niezależnie od operatora VoIP, z którego korzystasz - niechciane połączenia realizowane są bezpośrednio na Twój adres IP.

Najprostszym rozwiązaniem tego problemu jest zmiana lokalnego portu rejestracji bramki z "5060" na np. "5071". Taki problem można też zgłosić naszej pomocy technicznej pisząc na adres bok@halonet.pl. Nasz technik dokona odpowiednich zabezpieczeń.

Pamiętaj, aby Twoje dane były bezpieczne, zastosuj również wcześniejsze zalecenie, czyli wprowadzenie własnego hasła do sprzętu VoIP.