Ogólne
Jak to działa? Co to jest technologia VoIP?
Telefonia bez granic HaloNet wykorzystuje technologię VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol), umożliwiającą komunikowanie się przez sieć Internet. Wykorzystanie łączy internetowych do przesyłania dźwięku powoduje znaczne obniżenie kosztów rozmowy w stosunku do drogich łącz operatorów komunikacji tradycyjnej. Zobacz schemat działania.
Co muszę zrobić by korzystać z telefonii internetowej HaloNet?
Przede wszystkim musisz mieć dostęp do sieci Internet. Wtedy wystarczy założyć własny profil i doładować swoje konto. Prócz sprzętu do prowadzania rozmów nic więcej już nie potrzebujesz. Zobacz opis 5. pierwszych kroków, jakie należy wykonać by rozmawiać bez granic w HaloNet.
Czy mogę za darmo przetestować telefonię HaloNet?
Tak, istnieje taka możliwość. Skorzystaj z promocji Poznajmy się, w ramach której po założeniu własnego profilu otrzymujesz 5 minut gratis.
Czy mogę mieć własny numer telefoniczny?
Oczywiście. Po zalogowaniu się do swojego profilu masz możliwość wykupienia numeru telefonu z wybranej przez Ciebie strefy numeracyjnej (po wejściu na panel, z menu po lewej stronie wybierz „Numery telefoniczne”, a następnie „Kup numer”). Sprawdź jak kupić numer.
Czy mogę korzystać z HaloNet za granicą?
Oczywiście. Z usług telefonii bez granic HaloNet możesz korzystać w dowolnym miejscu na świecie, pod warunkiem, że masz dostęp do łącza internetowego nadającego się do rozmów VoIP. Nie ma znaczenia czy dzwonisz z Biłgoraju, Warszawy czy Nowego Jorku – za rozmowy płacisz zawsze tyle samo. Podobnie jeśli ktoś chce do Ciebie przedzwonić – gdziekolwiek jesteś, o ile masz dostęp do Internetu, można się z Tobą połączyć płacąc zawsze tyle samo, bez dodatkowych kosztów czy roamingu.
Czy istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś będzie dzwonił na mój koszt?
W telefonii internetowej nie ma ryzyka, że ktoś „wczepi” się w Twoje kable. Twoje konto telefoniczne jest zabezpieczone wybraną przez Ciebie nazwą i hasłem. Tylko ich znajomość pozwala na wykonywanie połączeń. Stąd ważne by Twoje hasło nie było typowe (np. Twoje imię lub nazwisko), ale składało się z znaków i cyfr (bez polskich liter, np. xv456yj0fu9u1). Dodatkowo masz możliwość sprawdzenia w każdej chwili swojego billingu. W razie jakichkolwiek podejrzeń powinieneś zmienić swoje hasło. Zalecamy regularną zmianę hasła (np. raz w miesiącu). Zapoznaj się ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi zabezpieczeń w HaloNet.
Konto traci ważność jeśli nie jest używane przez okres 12 miesięcy.
W telefonii internetowej nie ma ryzyka, że ktoś „wczepi” się w Twoje kable. Twoje konto telefoniczne jest zabezpieczone wybraną przez Ciebie nazwą i hasłem. Tylko ich znajomość pozwala na wykonywanie połączeń. Stąd ważne by Twoje hasło nie było typowe (np. Twoje imię lub nazwisko), ale składało się z znaków i cyfr (bez polskich liter, np. xv456yj0fu9u1). Dodatkowo masz możliwość sprawdzenia w każdej chwili swojego billingu. W razie jakichkolwiek podejrzeń powinieneś zmienić swoje hasło. Zalecamy regularną zmianę hasła (np. raz w miesiącu). Zapoznaj się ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi zabezpieczeń w HaloNet.
Telefonowanie i faks
Czy mogę telefonować na zwykłe numery stacjonarne i komórkowe?
Oczywiście. W ramach telefonii HaloNet możesz wykonywać tanie połączenia zarówno na numery stacjonarne, jak i komórkowe w Polsce i na świecie.
Czy mogę dodzwonić się na numery 800, 801 lub 700?
Tak. Wszystkie informacje znajdziesz w szczegółowym cenniku.
Czy z HaloNet dodzwonię się na numery alarmowe?
Tak. Jednak by móc połączyć się z numerami alarmowymi należy wcześniej aktywować usługę podając konkretne informacje odnośnie lokalizacji. Sposób aktywacji usługi jest opisany na naszej stronie internetowej.
Co to jest dostęp dodzwaniany?
Dzięki dostępowi dodzwanianemu można wykonywać połączenia przy użyciu telefonii HaloNet ze zwykłego telefonu, jak również telefonu komórkowego, ale bez pośrednictwa internetu. Sprawdź jak skorzystać z dostępu dodzwanianego
Jak prawidłowo wybrać numer?
Dzwoniąc w ramach HaloNet w następujący sposób wybierasz numery telefoniczne (bez względu czy dzwonisz z Polski czy z za granicy):
- krajowe stacjonarne: numer kierunkowy miasta + numer abonenta, np. 32xxxxxxx do Katowic;
- krajowe komórkowe: numer komórkowy abonenta, np. 608xxxxxx do sieci T-Mobile;
- międzynarodowe stacjonarne: 00 + numer kierunkowy kraju + numer kierunkowy miasta + numer abonenta, np. 004420xxxxxxxx do Londynu;
- międzynarodowe komórkowe: 00 + numer kierunkowy kraju + numer komórkowy abonenta, np. 0044xxxxxxxxxx (angielski komórkowy).
Jak wysłać faks?
Aby wysłać faks należy przygotować go w postaci pliku PDF (do 10 MB). Następnie po zalogowaniu się do własnego profilu z menu należy wybrać „Wyślij faks”. Posiadając numer faxowy można m.in. wysyłać faxy hurtowo (nawet 200), również z numerami wewnętrznymi oraz stosować konkretne nagłówki i id dokumentów dla danej wysyłki. Sprawdź szczegóły oferty: fax przez internet
W jaki sposób odbierać faksy?
Aby móc odbierać faksy należy kupić numer faksowy. Po zalogowaniu do profilu należy wybrać z menu „Kup numer”. Koszt numeru jest określony w cenniku HaloNet. Faksy przychodzą na dany adres e-mailowy w postaci pliku graficznego TIFF lub PDF. Zobacz więcej na temat odbierania faxu internetowego
Płatności, billing
W jaki sposób mogę doładować swoje konto?
Usługi telekomunikacyjne oferowane przez HaloNet działają na zasadzie prepaid, czyli przedpłaty (podobnie jak w telefonach komórkowych „na kartę”), którą można w całości wykorzystać na rozmowy. Bez abonamentu i dodatkowych opłat. HaloNet oferuje następujące sposoby dokonania płatności:
- przelew na konto: w ramach promocji „Więcej za więcej” możesz otrzymać dodatkowo darmowe minuty wybierając ten sposób zapłaty. Zobacz szczegóły promocji Więcej za więcej.
- przelew elektroniczny z Twojego Banku;
- za pomocą karty kredytowej.
Czy prócz wpłat na rozmowy ponoszę jeszcze dodatkowe koszty, np. abonament?
W telefonii bez granic HaloNet nie ma abonamentu i ukrytych kosztów. Jeśli nie chcesz wykupować swojego własnego numeru telefonu, to opłaty za połączenia są wszystkimi kosztami związanymi z usługą HaloNet. Szczegółowy wykaz cen jest podany w cenniku. Przypominamy tylko, że warunkiem korzystania z telefonii internetowej jest podłączenie do sieci Internet i sprzęt służący do jej odbioru.
Ile muszę wpłacić by rozmawiać w HaloNet?
Aby wykonywać połączenia w telefonii HaloNet powinieneś zasilić swoje konto dowolną kwotą. Nie limitujemy wysokości wpłat (Wyjątek! W przypadku doładowania za pomocą systemu Przelewy 24, minimalna wpłata wynosi 1 zł.)
Ile kosztują połączenia na telefony stacjonarne i komórkowe?
Koszt pozostałych połączeń określa nasz cennik.
Ile kosztują połączenia do innych użytkowników HaloNet?
Wzajemne połączenia użytkowników telefonii bez granic HaloNet są darmowe. Jeśli więc dzwonisz do kogoś, kto wykupił numer w telefonii HaloNet za połączenie nic nie płacisz.
Ile kosztuje kupienie numeru telefonicznego lub faksowego?
Koszt numeru telefonicznego lub faksowego określa cennik HaloNet. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.
Czy ponoszę jakieś koszty dodatkowe?
W telefonii bez granic HaloNet by wykonywać połączenia telefoniczne nie musisz ponosić żadnych dodatkowych kosztów czy płacić abonamentu. Możesz rozmawiać za tyle ile wpłaciłeś na swoje konto telefoniczne. Oczywiście powinieneś pamiętać o tym, by wykonywać połączenia w HaloNet musisz już posiadać dostęp do sieci Internet i odpowiedni sprzęt.
Ile kosztują połączenia z HaloNet lub do HaloNet za granicą?
Koszt połączeń jest zawsze taki sam bez względu czy dzwonisz z Polski czy z zagranicy. Podobnie tyle samo zapłaci ktoś dzwoniący do Ciebie zarówno w przypadku gdy zastanie Cię w Warszawie, Gdańsku czy Londynie.
Czy mogę otrzymać fakturę VAT?
Oczywiście. W tym celu zaloguj się do swojego profilu i z menu po lewej stronie wybierz „Mój profil”, a następnie „Faktura VAT” i wypełnij prosty formularz.
W jaki sposób mogę mieć dostęp do billingu?
W każdej chwili masz możliwość zobaczenia swojego billingu online. W tym celu zaloguj się do swojego profilu, wybierz z prawego menu „Spis połączeń”, a następnie „Połączenia wychodzące” lub „Połączenia przychodzące”.
Jak mogę sprawdzić aktualny stan konta?
Stan konta możesz sprawdzić: dzwoniąc pod bezpłatny numer 901 (połączenie należy wykonać z konta HaloNet, którego stan chcemy sprawdzić) lub w panelu Klienta, w zakładce „Mój profil”.
Wymagania techniczne, sprzęt
Co jest potrzebne do korzystania z HaloNet?
Aby korzystać z rozmów bez granic HaloNet potrzebne jest przede wszystkim łącze internetowe. Jeśli posiadasz dostęp do sieci Internet, rozmowy możesz prowadzić generalnie na dwa sposoby:
- za pomocą dowolnego sprzętu VoIP pracującego w oparciu o protokół SIP. My proponujemy dwa rozwiązania: bramkę VoIP lub telefon IP. Zobacz więcej na temat sprzętu VoIP.
- za pomocą samego komputera PC lub laptopa wyposażonego w słuchawki z mikrofonem oraz darmowy komunikator, który jest dostępny na naszej stronie.
Czy muszę posiadać komputer by korzystać z HaloNet?
Nie. Do korzystania z telefonii bez granic HaloNet możesz używać zwykłego telefonu podłączonego do bramki VoIP lub telefonu IP niezależnie od włączonego czy wyłączonego komputera. Zobacz więcej na temat tego jak dzwonić.
Jakie rozwiązanie sprzętowe poleca HaloNet?
Aby zachować wysoką jakość rozmów w telefonii bez granic HaloNet polecamy dwa rozwiązania sprzętowe: bramkę VoIP, do której podłącza się zwykły telefon stacjonarny lub telefon IP. Zobacz więcej na ten temat rozwiązań sprzętowych.
Problemy, błędy
Podczas rozmowy słychać echo
Najczęstszą przyczyną echa, które słyszy zazwyczaj nasz rozmówca są włączone głośniki. Zalecamy podczas wykonywania połączeń wyciszyć głośniki tak, aby rozmówcę słyszeć tylko przez słuchawkę telefonu lub nałożone słuchawki.
Głos jest przerywany lub zniekształcony
To najprawdopodobniej efekt przeciążenia łącza internetowego. Sprawdź czy nie jest ono obciążone innymi programami (szczególnie w połączeniu wykorzystującym komputer lub laptop). W przypadku gdy problem stale się powtarza, zgłoś go u swojego dostawcy Internetu.
Słabo bądź w ogóle nie słyszymy się z rozmówcą
Najczęstszą przyczyną tych problemów są nieprawidłowe ustawienia dźwiękowe w panelu sterowania komputera (zobacz „dźwięki i urządzenia audio”, zakładka „audio”) lub nieprawidłowa konfiguracja i wybór karty dźwiękowej w komunikatorze.