/
/
FAQ – czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

FAQ – czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Ogólne

Telefonia bez granic HaloNet wykorzystuje technologię VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol), umożliwiającą komunikowanie się przez sieć Internet. Wykorzystanie łączy internetowych do przesyłania dźwięku powoduje znaczne obniżenie kosztów rozmowy w stosunku do drogich łącz operatorów komunikacji tradycyjnej. Zobacz schemat działania.

Przede wszystkim musisz mieć dostęp do sieci Internet. Wtedy wystarczy założyć własny profil i doładować swoje konto. Prócz sprzętu do prowadzania rozmów nic więcej już nie potrzebujesz. Zobacz opis 5. pierwszych kroków, jakie należy wykonać by rozmawiać bez granic w HaloNet.

Tak, istnieje taka możliwość. Skorzystaj z promocji Poznajmy się, w ramach której po założeniu własnego profilu otrzymujesz 5 minut gratis.

Oczywiście. Po zalogowaniu się do swojego profilu masz możliwość wykupienia numeru telefonu z wybranej przez Ciebie strefy numeracyjnej (po wejściu na panel, z menu po lewej stronie wybierz „Numery telefoniczne”, a następnie „Kup numer”). Sprawdź jak kupić numer.

Oczywiście. Z usług telefonii bez granic HaloNet możesz korzystać w dowolnym miejscu na świecie, pod warunkiem, że masz dostęp do łącza internetowego nadającego się do rozmów VoIP. Nie ma znaczenia czy dzwonisz z Biłgoraju, Warszawy czy Nowego Jorku – za rozmowy płacisz zawsze tyle samo. Podobnie jeśli ktoś chce do Ciebie przedzwonić – gdziekolwiek jesteś, o ile masz dostęp do Internetu, można się z Tobą połączyć płacąc zawsze tyle samo, bez dodatkowych kosztów czy roamingu.

W telefonii internetowej nie ma ryzyka, że ktoś „wczepi” się w Twoje kable. Twoje konto telefoniczne jest zabezpieczone wybraną przez Ciebie nazwą i hasłem. Tylko ich znajomość pozwala na wykonywanie połączeń. Stąd ważne by Twoje hasło nie było typowe (np. Twoje imię lub nazwisko), ale składało się z znaków i cyfr (bez polskich liter, np. xv456yj0fu9u1). Dodatkowo masz możliwość sprawdzenia w każdej chwili swojego billingu. W razie jakichkolwiek podejrzeń powinieneś zmienić swoje hasło. Zalecamy regularną zmianę hasła (np. raz w miesiącu). Zapoznaj się ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi zabezpieczeń w HaloNet.

W telefonii internetowej nie ma ryzyka, że ktoś „wczepi” się w Twoje kable. Twoje konto telefoniczne jest zabezpieczone wybraną przez Ciebie nazwą i hasłem. Tylko ich znajomość pozwala na wykonywanie połączeń. Stąd ważne by Twoje hasło nie było typowe (np. Twoje imię lub nazwisko), ale składało się z znaków i cyfr (bez polskich liter, np. xv456yj0fu9u1). Dodatkowo masz możliwość sprawdzenia w każdej chwili swojego billingu. W razie jakichkolwiek podejrzeń powinieneś zmienić swoje hasło. Zalecamy regularną zmianę hasła (np. raz w miesiącu). Zapoznaj się ze szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi zabezpieczeń w HaloNet.

Telefonowanie i faks

Oczywiście. W ramach telefonii HaloNet możesz wykonywać tanie połączenia zarówno na numery stacjonarne, jak i komórkowe w Polsce i na świecie.

Tak. Wszystkie informacje znajdziesz w szczegółowym cenniku.

Tak. Jednak by móc połączyć się z numerami alarmowymi należy wcześniej aktywować usługę podając konkretne informacje odnośnie lokalizacji. Sposób aktywacji usługi jest opisany na naszej stronie internetowej.

Dzięki dostępowi dodzwanianemu można wykonywać połączenia przy użyciu telefonii HaloNet ze zwykłego telefonu, jak również telefonu komórkowego, ale bez pośrednictwa internetuSprawdź jak skorzystać z dostępu dodzwanianego

Dzwoniąc w ramach HaloNet w następujący sposób wybierasz numery telefoniczne (bez względu czy dzwonisz z Polski czy z za granicy):

  • krajowe stacjonarne: numer kierunkowy miasta + numer abonenta, np. 32xxxxxxx do Katowic;
  • krajowe komórkowe: numer komórkowy abonenta, np. 608xxxxxx do sieci T-Mobile;
  • międzynarodowe stacjonarne: 00 + numer kierunkowy kraju + numer kierunkowy miasta + numer abonenta, np. 004420xxxxxxxx do Londynu;
  • międzynarodowe komórkowe: 00 + numer kierunkowy kraju + numer komórkowy abonenta, np. 0044xxxxxxxxxx (angielski komórkowy).

Aby wysłać faks należy przygotować go w postaci pliku PDF (do 10 MB). Następnie po zalogowaniu się do własnego profilu z menu należy wybrać „Wyślij faks”. Posiadając numer faxowy można m.in. wysyłać faxy hurtowo (nawet 200), również z numerami wewnętrznymi oraz stosować konkretne nagłówki i id dokumentów dla danej wysyłki. Sprawdź szczegóły oferty: fax przez internet

Aby móc odbierać faksy należy kupić numer faksowy. Po zalogowaniu do profilu należy wybrać z menu „Kup numer”. Koszt numeru jest określony w cenniku HaloNet. Faksy przychodzą na dany adres e-mailowy w postaci pliku graficznego TIFF lub PDF. Zobacz więcej na temat odbierania faxu internetowego

Płatności, billing

Usługi telekomunikacyjne oferowane przez HaloNet działają na zasadzie prepaid, czyli przedpłaty (podobnie jak w telefonach komórkowych „na kartę”), którą można w całości wykorzystać na rozmowy. Bez abonamentu i dodatkowych opłat. HaloNet oferuje następujące sposoby dokonania płatności:

  • przelew na konto: w ramach promocji „Więcej za więcej” możesz otrzymać dodatkowo darmowe minuty wybierając ten sposób zapłaty. Zobacz szczegóły promocji Więcej za więcej.
  • przelew elektroniczny z Twojego Banku;
  • za pomocą karty kredytowej.

Zobacz szczegółowy opis jak dokonać płatności.

W telefonii bez granic HaloNet nie ma abonamentu i ukrytych kosztów. Jeśli nie chcesz wykupować swojego własnego numeru telefonu, to opłaty za połączenia są wszystkimi kosztami związanymi z usługą HaloNet. Szczegółowy wykaz cen jest podany w cenniku. Przypominamy tylko, że warunkiem korzystania z telefonii internetowej jest podłączenie do sieci Internet i sprzęt służący do jej odbioru.

Aby wykonywać połączenia w telefonii HaloNet powinieneś zasilić swoje konto dowolną kwotą. Nie limitujemy wysokości wpłat (Wyjątek! W przypadku doładowania za pomocą systemu Przelewy 24, minimalna wpłata wynosi 1 zł.)

Koszt pozostałych połączeń określa nasz cennik.

Wzajemne połączenia użytkowników telefonii bez granic HaloNet są darmowe. Jeśli więc dzwonisz do kogoś, kto wykupił numer w telefonii HaloNet za połączenie nic nie płacisz.

Koszt numeru telefonicznego lub faksowego określa cennik HaloNet. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

W telefonii bez granic HaloNet by wykonywać połączenia telefoniczne nie musisz ponosić żadnych dodatkowych kosztów czy płacić abonamentu. Możesz rozmawiać za tyle ile wpłaciłeś na swoje konto telefoniczne. Oczywiście powinieneś pamiętać o tym, by wykonywać połączenia w HaloNet musisz już posiadać dostęp do sieci Internet i odpowiedni sprzęt.

Koszt połączeń jest zawsze taki sam bez względu czy dzwonisz z Polski czy z zagranicy. Podobnie tyle samo zapłaci ktoś dzwoniący do Ciebie zarówno w przypadku gdy zastanie Cię w Warszawie, Gdańsku czy Londynie.

Oczywiście. W tym celu zaloguj się do swojego profilu i z menu po lewej stronie wybierz „Mój profil”, a następnie „Faktura VAT” i wypełnij prosty formularz.

W każdej chwili masz możliwość zobaczenia swojego billingu online. W tym celu zaloguj się do swojego profilu, wybierz z prawego menu „Spis połączeń”, a następnie „Połączenia wychodzące” lub „Połączenia przychodzące”.

Stan konta możesz sprawdzić: dzwoniąc pod bezpłatny numer 901 (połączenie należy wykonać z konta HaloNet, którego stan chcemy sprawdzić) lub w panelu Klienta, w zakładce „Mój profil”.

Wymagania techniczne, sprzęt

Aby korzystać z rozmów bez granic HaloNet potrzebne jest przede wszystkim łącze internetowe. Jeśli posiadasz dostęp do sieci Internet, rozmowy możesz prowadzić generalnie na dwa sposoby:

  • za pomocą dowolnego sprzętu VoIP pracującego w oparciu o protokół SIP. My proponujemy dwa rozwiązania: bramkę VoIP lub telefon IP. Zobacz więcej na temat sprzętu VoIP.
  • za pomocą samego komputera PC lub laptopa wyposażonego w słuchawki z mikrofonem oraz darmowy komunikator, który jest dostępny na naszej stronie.

Nie. Do korzystania z telefonii bez granic HaloNet możesz używać zwykłego telefonu podłączonego do bramki VoIP lub telefonu IP niezależnie od włączonego czy wyłączonego komputera. Zobacz więcej na temat tego jak dzwonić.

Aby zachować wysoką jakość rozmów w telefonii bez granic HaloNet polecamy dwa rozwiązania sprzętowe: bramkę VoIP, do której podłącza się zwykły telefon stacjonarny lub telefon IP. Zobacz więcej na ten temat rozwiązań sprzętowych.

Problemy, błędy

Najczęstszą przyczyną echa, które słyszy zazwyczaj nasz rozmówca są włączone głośniki. Zalecamy podczas wykonywania połączeń wyciszyć głośniki tak, aby rozmówcę słyszeć tylko przez słuchawkę telefonu lub nałożone słuchawki.

To najprawdopodobniej efekt przeciążenia łącza internetowego. Sprawdź czy nie jest ono obciążone innymi programami (szczególnie w połączeniu wykorzystującym komputer lub laptop). W przypadku gdy problem stale się powtarza, zgłoś go u swojego dostawcy Internetu.

Najczęstszą przyczyną tych problemów są nieprawidłowe ustawienia dźwiękowe w panelu sterowania komputera (zobacz „dźwięki i urządzenia audio”, zakładka „audio”) lub nieprawidłowa konfiguracja i wybór karty dźwiękowej w komunikatorze.