§ 1. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:
1. TARTEL sp. z o.o. bądź TARTEL
- rozumie się przez to spółkę świadczącą usługi telekomunikacyjne
działającą pod firmą TARTEL sp. z o.o., z siedzibą w Gliwicach, ul. Kozielska 18, KRS 0000287048,
Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy, NIP 631-25-35-263.
2. Klient
- rozumie się przez to osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
nieposiadającą osobowości prawnej, korzystającą z Usługi na podstawie zawartej Umowy,
posiadającą indywidualny dostęp do Konta, zabezpieczony unikalnym hasłem, oraz do menu
Usługi pozwalającego w szczególności na zasilanie Konta poprzez dokonywanie wpłat,
sprawdzanie aktualnych bilingów, wymianę korespondencji z TARTEL.
3. Usługa
- rozumie się przez to usługę HaloNet, polegającą na zapewnianiu połączeń z telefonami
sieci stacjonarnych i komórkowych, w tym połączeń krajowych i zagranicznych oraz
komunikatorami internetowymi z wykorzystaniem platformy VoIP HaloNet, za pomocą
komunikatora VoIP lub za pośrednictwem bramki/centrali VoIP za pośrednictwem sieci Internet.
Usługa jest świadczona w trzech formach: Usługi Prepaid, Usługi Postpaid oraz Usługi
Abonamentowej. Usługa świadczona jest na podstawie Umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych (zwanej dalej „Umową”), zawieranej w sposób określony w pkt. 4 poniżej.
4. Zawarcie umowy
- w przypadku Usługi Prepaid odbywa się na podstawie zaakceptowania przez
Klienta niniejszego Regulaminu oraz kolejnych etapów procesu rejestracji, w których Klient
zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu. W przypadku Usługi Postpaid oraz
Abonamentowej konieczne jest podpisanie odrębnej umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych HaloNet dostarczanej Klientowi przez pracownika bądź przedstawiciela
TARTEL.
5. Cennik
- należy przez to rozumieć obowiązujący (w pełni zaktualizowany) oraz znajdujący się na
stronie www.halonet.pl, cennik usług telekomunikacyjnych świadczonych przez TARTEL. Cennik
ten nieodpłatnie przekazywany jest Klientowi przed zawarciem umowy łącznie z regulaminem.
6. Konto
- indywidualne konto, udostępniane w celu realizacji Usługi, składające się z ciągu 5 do 24
znaków podanych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym, będących numerem telefonu wraz
z numerem kierunkowym lub nazwą (nickiem, loginem), do której jest przypisane unikalne hasło
znane jedynie Klientowi.
7. Stan Konta
- należy przez to rozumieć limit kwoty, jaką Klient ma na Koncie do wykorzystania w
ramach Usługi Prepaid i którą może uzupełniać w miarę potrzeb, wykorzystując do tego opcję
„Doładowanie Konta”.
8. Siła wyższa
- nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, niezależne od TARTEL i Klienta, którego
wystąpienia lub skutków nie dało się przewidzieć bądź zapobiec, albo gdy zapobieżenie tym
skutkom wiązałoby się z nadmiernymi trudnościami lub kosztami, mimo dołożenia najwyższej
staranności. Np. wojna, rozruchy, akty władzy publicznej, którym nie może przeciwstawić się
jednostka, strajki generalne, katastrofalne działanie przyrody.
9. Operacja na koncie
- oznacza jakąkolwiek operację zmieniającą Stan Konta, a także
każdorazowe zdarzenie zalogowania się Klienta do jego Konta.
10. Usługa Prepaid
- oznacza Usługę, za którą płatność następuje z góry. Świadczenie Usługi Prepaid
nie wymaga podpisywania odrębnej Umowy, a jedynie akceptacji warunków niniejszego
Regulaminu.
11. Usługa Postpaid
- oznacza Usługę, za którą płatność następuje z dołu. Świadczenie Usługi
Postpaid wymaga podpisania z TARTEL odrębnej Umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych.
12. Usługa Abonamentowa
- oznacza Usługę, za którą płatność następuje z góry a po
przekroczeniu określonego indywidualnie limitu abonamentu następuje obowiązek zapłaty
równowartości wykorzystanych jednostek taryfikacyjnych ponad abonament. Płatność za
przekroczenie określonego indywidualnie limitu abonamentu będzie naliczona w kolejnym
okresie rozliczeniowym (miesiącu). Świadczenie Usługi Abonamentowej wymaga podpisania z
TARTEL odrębnej Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
§ 2. DANE OSOBOWE
- TARTEL jest administratorem danych osobowych podanych przez Klientów w procesie rejestracji i
użytkowania.
-
TARTEL w okresie obowiązywania zawartej z Klientem umowy, a po jej zakończeniu – w okresie
dochodzenia roszczeń wynikających z umowy, jak też wykonania innych zadań przewidzianych
przepisami prawa, przetwarza dane osobowe Klienta w celach wynikających z przepisów prawa,
w tym dostarczania informacji i zawiadomień (w szczególności o zmianie cenników i
regulaminów) oraz wykonania świadczonej usługi, przekazywania komunikatów w sieciach
telekomunikacyjnych oraz naliczania Klientom wszelkich opłat.
-
TARTEL przekazuje Klientowi informacje handlowe za pomocą środków komunikacji
elektronicznej wyłączenie w przypadku wyrażenia przez niego zgody na ich otrzymywanie.
-
TARTEL informuje, że:
a) Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych przetwarzanych przez TARTEL oraz do ich
poprawiania;
b) przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji umowy o świadczenie publicznie
dostępnych usług telekomunikacyjnych, w zakresie obejmującym (jeśli są pobierane)
nazwisko i imiona, imiona rodziców, miejsce i datę urodzenia, adres zameldowania na pobyt
stały, numer ewidencyjny PESEL, nazwę, serię i numer dokumentów potwierdzających
tożsamość, a w przypadku cudzoziemca – który nie jest obywatelem państwa członkowskiego
albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, oraz informacje zawarte
w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec dostawcy
publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynikającego z umowy o świadczenie
usług telekomunikacyjnych, nie wymaga zgody Klienta i wynika z art. 161 ust. 2 ustawy – Prawo telekomunikacyjne;
c) przetwarzanie innych niż wymienione w pkt b powyżej danych osobowych wymaga zgody Klienta.
-
TARTEL, świadcząc usługi telekomunikacyjne, przestrzega tajemnicy telekomunikacyjnej w
zakresie informacji przekazywanych za jego pośrednictwem, w szczególności danych osobowych
dotyczących Klienta oraz Danych Transmisyjnych. Nie dotyczy to przypadków, gdy ujawnienie
informacji objętych tajemnicą telekomunikacyjną nastąpi za zgodą Klienta, którego dane dotyczą
lub jest wymagane na podstawie przepisów prawa.
-
Dane Transmisyjne oraz inne dane dotyczące Klienta przetwarzane są przez TARTEL lub
podmioty upoważnione zgodnie z przepisami prawa przez TARTEL w celach związanych z
świadczeniem usług telekomunikacyjnych, zapewnienia realizacji przez uprawnione organy
zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i
porządku publicznego, dochodzenia roszczeń wynikających z umowy oraz realizacji obowiązków
wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej przez TARTEL. TARTEL przetwarza
wskazane dane przez okres niezbędny do świadczenia usług telekomunikacyjnych, naliczania
opłat, dochodzenia roszczeń oraz zadośćuczynienia obowiązkom wynikającym z przepisów prawa
lub przez okres uzgodniony z Klientem. Zakres przetwarzania Danych Transmisyjnych i innych
danych dotyczących Klienta uzależniony jest od rodzaju usług telekomunikacyjnych
świadczonych przez TARTEL na rzecz Klienta oraz od aktywności telekomunikacyjnej Klienta.
Klient ma możliwość wpływu na zakres przetwarzania Danych Transmisyjnych i innych danych
jego dotyczących poprzez określenie rodzaju usług telekomunikacyjnych, które maja być
świadczone na jego rzecz oraz poprzez udzielenie (wycofanie) zgody na przetwarzanie tych
danych, w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie zgody Klienta.
-
W celu naliczania opłat należnych TARTEL oraz opłat z tytuł rozliczeń TARTEL przetwarza Dane
Transmisyjne odzwierciedlające usługi telekomunikacyjne świadczone Klientowi. Z
uwzględnieniem warunków określonych w przepisach prawa TARTEL może również przetwarzać
te dane dla celów marketingu oraz świadczenia usług o wartości wzbogaconej.